Oyun sektöründen şampiyon çıktı
Uluslararası başarılarla adından söz ettiren dijital oyun sektörü bu kez bünyesinden ihracat şampiyonu çıkardı. Yerli oyun firması TaleWorlds, Türkiye'nin Gizli İhracat Şampiyonları Yarışması'nda "özgün ürün" kategorisinde birinci oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Dünya Gazetesi iş birliğinde, ihracatın geliştirilmesi ve ülke ekonomisindeki payının artırılması amacıyla, Türkiye'nin gizli ihracat şampiyonları belirlendi.
Yeni ürün, pazar ve ürün çeşitliliği, katma değeri yüksek ürün ve ihracat performansının artırılması gibi ölçütlerle ihracatçıların değerlendirildiği yarışmada 10 kategoride ödül verildi.
Yarışmanın "özgün ürün" kategorisinde Türkiye'den ilk kez ihraç edilen ya da katma değeri oldukça yüksek veya geleneksel ürün-pazar konseptinin dışında ürün ihracatı gerçekleştirilen firmaların başvuruları değerlendirildi. Bu kategorinin şampiyonu dijital oyun sektöründen çıktı.
ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren yerli oyun firması TaleWorlds, Mount&Blade oyunuyla büyük bir ihracat başarısına imza atarak başarısını kategori şampiyonluğuyla tescilledi.
Engel tanımayan ihracat olanağı
Firma oyunda kullandığı tüm teknolojileri Ankara stüdyosunda yerli mühendislerle geliştiriyor.
Tüm dünyaya oyunun yanı sıra oyun geliştirme teknolojilerini de satan firma, bu şekilde diğer oyun şirketlerinin de yeni oyunlar geliştirmesine olanak sağlıyor. Firma, bu anlamda yazılım ve teknoloji ihracatı da gerçekleştiriyor.
Firma bugüne kadar 7 milyon oyun satışına imza attı. Satışların yüzde 96'sı yurt dışına yapıldı.
Mount&Blade oyunu 212 ülkeye satıldı. Bu ihracat yapılırken diğer sektörlerden farklı olarak, hava, kara ya da deniz yoluna ihtiyaç duyulmadı, nakliyeden doğabilecek herhangi bir sıkıntıdan etkilenilmedi. Dijital dünyanın sunduğu olanaklarla aynı anda tüm dünyaya ulaşılarak bu ihracat başarısı elde edildi.
Serinin ikinci oyunu yolda
Oyun, satışa çıktığı ilk ay dünyanın en çok satan oyunları sıralamasında birinci sıraya yükseldi.
Firma, geçen yıl ODTÜ Teknokent'te Orta Ölçekli Firmalar kategorisinde, çalışan başına en çok ihracatı gerçekleştirerek "ihracat yoğunluğu" ödülü aldı.
Sektördeki otoriteler birçok kez "en iyiler" listelerinde oyuna yer verdi.
Oyun, aynı zamanda dünyanın dört bir yanında hem dijital hem kutulu olarak çıkan ilk yerli PlayStation ve Xbox oyunu olma özelliği taşıyor.
Firma, çalışmalarını sürdürdüğü ve merakla beklenen serinin ikinci oyununu gelecek yıl satışa çıkarmayı planlıyor.
"Olumlu değerlendirmeler sektörü cesaretlendiriyor"
TaleWorlds Genel Müdürü Ali Erkin, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dijital oyun sektörünün ihracatta önemli aktör haline gelme yönünde ciddi adımlar attığını söyledi.
Sektörde yıllık 400 milyon dolar ihracat rakamına ulaştığına işaret eden Erkin, şöyle konuştu:
"Oyun sektörünün bir bileşeni olarak böyle bir ödüle değer bulunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu ödül, bizim için olduğu kadar 10 milyar dolar ihracat hedefleyen dijital oyun sektörü için de büyük bir motivasyon kaynağı olacak. Bakanlıkların, ilgili kurumların sektöre gösterdikleri ilgi ve verdikleri destekleri çok önemsiyoruz. Bu tür olumlu değerlendirmeler sektörü cesaretlendiriyor.
Ödül almanın yanı sıra yüksek katma değerli ihracat alanında ödüle layık görülmüş olmak, oyun geliştiricilerin yaptığı çalışmalara verilen önemi göstermesi açısından çok kıymetli. Devletimizin devamlı destekleriyle inşallah nice yerli oyun geliştiricilerimiz ihracat şampiyonu olacaklar. Bu alandaki yüksek katma değerli sürdürülebilir ihracatımız artarak devam edecek."Oyun sektöründen şampiyon çıktı
Yerli oyun firması TaleWorlds, Türkiye'nin Gizli İhracat Şampiyonları Yarışması'nda "özgün ürün" kategorisinde birinci oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi ve Dünya Gazetesi iş birliğinde, ihracatın geliştirilmesi ve ülke ekonomisindeki payının artırılması amacıyla, Türkiye'nin gizli ihracat şampiyonları belirlendi.
Yeni ürün, pazar ve ürün çeşitliliği, katma değeri yüksek ürün ve ihracat performansının artırılması gibi ölçütlerle ihracatçıların değerlendirildiği yarışmada 10 kategoride ödül verildi.
Yarışmanın "özgün ürün" kategorisinde Türkiye'den ilk kez ihraç edilen ya da katma değeri oldukça yüksek veya geleneksel ürün-pazar konseptinin dışında ürün ihracatı gerçekleştirilen firmaların başvuruları değerlendirildi. Bu kategorinin şampiyonu dijital oyun sektöründen çıktı.
ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren yerli oyun firması TaleWorlds, Mount&Blade oyunuyla büyük bir ihracat başarısına imza atarak başarısını kategori şampiyonluğuyla tescilledi.
Engel tanımayan ihracat olanağı
Firma oyunda kullandığı tüm teknolojileri Ankara stüdyosunda yerli mühendislerle geliştiriyor.
Tüm dünyaya oyunun yanı sıra oyun geliştirme teknolojilerini de satan firma, bu şekilde diğer oyun şirketlerinin de yeni oyunlar geliştirmesine olanak sağlıyor. Firma, bu anlamda yazılım ve teknoloji ihracatı da gerçekleştiriyor.
Firma bugüne kadar 7 milyon oyun satışına imza attı. Satışların yüzde 96'sı yurt dışına yapıldı.
Mount&Blade oyunu 212 ülkeye satıldı. Bu ihracat yapılırken diğer sektörlerden farklı olarak, hava, kara ya da deniz yoluna ihtiyaç duyulmadı, nakliyeden doğabilecek herhangi bir sıkıntıdan etkilenilmedi. Dijital dünyanın sunduğu olanaklarla aynı anda tüm dünyaya ulaşılarak bu ihracat başarısı elde edildi.
Serinin ikinci oyunu yolda
Oyun, satışa çıktığı ilk ay dünyanın en çok satan oyunları sıralamasında birinci sıraya yükseldi.
Firma, geçen yıl ODTÜ Teknokent'te Orta Ölçekli Firmalar kategorisinde, çalışan başına en çok ihracatı gerçekleştirerek "ihracat yoğunluğu" ödülü aldı.
Sektördeki otoriteler birçok kez "en iyiler" listelerinde oyuna yer verdi.
Oyun, aynı zamanda dünyanın dört bir yanında hem dijital hem kutulu olarak çıkan ilk yerli PlayStation ve Xbox oyunu olma özelliği taşıyor.
Firma, çalışmalarını sürdürdüğü ve merakla beklenen serinin ikinci oyununu gelecek yıl satışa çıkarmayı planlıyor.
"Olumlu değerlendirmeler sektörü cesaretlendiriyor"
TaleWorlds Genel Müdürü Ali Erkin yaptığı açıklamada, dijital oyun sektörünün ihracatta önemli aktör haline gelme yönünde ciddi adımlar attığını söyledi.
Sektörde yıllık 400 milyon dolar ihracat rakamına ulaştığına işaret eden Erkin, şöyle konuştu:
"Oyun sektörünün bir bileşeni olarak böyle bir ödüle değer bulunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz. Bu ödül, bizim için olduğu kadar 10 milyar dolar ihracat hedefleyen dijital oyun sektörü için de büyük bir motivasyon kaynağı olacak. Bakanlıkların, ilgili kurumların sektöre gösterdikleri ilgi ve verdikleri destekleri çok önemsiyoruz. Bu tür olumlu değerlendirmeler sektörü cesaretlendiriyor.
Ödül almanın yanı sıra yüksek katma değerli ihracat alanında ödüle layık görülmüş olmak, oyun geliştiricilerin yaptığı çalışmalara verilen önemi göstermesi açısından çok kıymetli. Devletimizin devamlı destekleriyle inşallah nice yerli oyun geliştiricilerimiz ihracat şampiyonu olacaklar. Bu alandaki yüksek katma değerli sürdürülebilir ihracatımız artarak devam edecek."