Küçükçekmece Belediyesi Geleneksel Sanatlar Akademisi'nin sanat ustaları tarafından hazırlanan "Renk, Mekan, Ritm" sergisi ziyarete açıldı.
Sefaköy Kültür ve Sanat Merkezi'ndeki sanatseverlerle buluşan sergide, 9 sanatçının duvara yaptıkları eserleri yer alıyor.
Akademinin yöneticisi Hakan Dağlı, sergide, klasik sunumların dışına çıkarak, sanatçılara hikayelerini sergilemeleri için birer duvar verdiklerini söyledi.
Sanatçılardan, duvarlara istediklerini yapmalarını isterken sadece çerçeve kullanımını yasakladıklarını belirten Dağlı, çerçeve dışındaki tüm materyallerin kullanıldığını, malzemelere sınır getirilmediğini anlattı.
Çini sanatçısı Nazan Ilgaz, "Kayıp Türk Çinileri" konulu yüksek lisans tezi hazırladığını aktararak, "Eserimi de buradan yola çıkarak yaptım. Ülkemizden çalınıp, götürülmüş çinilerimize atıfta bulunmak istedim. Eserimdeki kırık olan yerler, yerlerinden sökülmüş olan çinileri tarif etmekte. Belli bir düzenden sonra eserde dağılma var. İzleyiciye, bir bütünü bozduğunuz zaman, neler olabileceğini göstermek istedim. Yerdeki kırık çiniler de değerini bilmediğimiz tarihi eserleri simgeliyor." diye konuştu.
"Mekanla ve renklerle oynayarak değişik hareketler yapmaya çalıştık"
Tezhip sanatçısı Sevgi İrteş Yoldaş, sanata ailesi sayesinde başladığını, babası Semih İrteş ile Mahmure Öz'den tezhip eğitimi aldığını kaydetti.
Akademide dört yıldır tezhip dersleri verdiğini aktaran Yoldaş, "Biz genelde öğrencilerimizin işleriyle sergilerimizi devam ettirdik ama hocalar olarak ilk defa böyle bir sergi hazırlığında bulunduk. İstedik ki değişik olsun." dedi.
Yoldaş, mekanla ve renklerle oynayarak değişik hareketler yapmaya çalıştıklarının altını çizerek, şunları kaydetti:
"Burada sunumlar modern olsa da geleneksel sanatlarla uğraştığımız için geleneksel sanatların motiflerini kullanmaya öncelik verdik. Dolayısıyla burada hem kitabi sanatlarda hem mimaride en çok kullanılan motiflerden biri olan çintemani motifini kullanmak istedim. Bu motif, Yavuz Sultan Selim döneminde seferler sırasında nakkaşhaneye getirmiş olduğu sanatçıların geliştirdiği bir motif. Osmanlı kendine göre bunu yorumlayarak eserlerinde kullanmıştır."