Türkiye oyun geliştiricileri son yıllardaki başarılı ihracat performansını 2016'da da sürdürdü. Oyun yazılımı ihracatını geçen yıl, önceki yıla göre yüzde 25 artıran sektör, 500 milyon dolarla yeni bir rekor kırdı.
Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği Başkanı Ali Erkin yaptığı açıklamada, dünya oyun pazarına ilişkin 2016 özelinde henüz sonucu açıklanmış bir piyasa araştırması bulunmadığını söyledi.
Bunun yanında sektörün küresel çaptaki büyüklüğünün 2015'te 110 milyar dolar seviyesine ulaştığına dikkati çeken Erkin, "Sektör performansı hakkında fikir vermesi için 2016’nın dijital oyun sektörü açısından oldukça iyi geçen bir yıl olduğunu söyleyebilirim. Mobil, konsol ve PC segmentinde gelirlerin arttığını gördük. Sanal gerçeklik de kendi kulvarında büyük bir ilerleme kaydetti." dedi.
Türkiye küçük geldi
Türkiye'de oyun geliştiricilerinin 2015'te 400 milyon dolarla yazılım ihracatında kendi alanında rekora imza attıklarını anımsatan Erkin, şöyle konuştu:
"Üstelik bu ihracatı çok az sayıda firmamızla yapmaktayız. Yine 2016 da bizim için rekor ihracat seviyesine ulaştığımız bir yıl oldu. Özellikle mobil alanda dünya çapında yeni markalar çıkarmayı başardık. Oyun sektöründe faaliyet gösteren şirket sayımızı arttırdık. Ekonomi Bakanlığımız ve Türkiye İhracatçılar Meclisi destekleri ile yurt dışındaki en önemli organizasyonlarda partner ülke olduk ve stüdyolarımızın, oyunlarımızın tanıtımını yaptık. Bu büyük organizasyonlarda sadece sektördeki lider stüdyolarımızla değil, bireysel ya da şirketleşme sürecindeki oyun geliştiricilerimizle de beraber yer aldık. Bu sayede onlar da geliştirdikleri ürünleri devletimizin destekleri ile tüm dünya medyasına tanıtma şansı buldular. Bütün bu olumlu katkılarla beraber Türkiye Oyun Geliştiricileri, geride bıraktığımız yılda ihracatlarını yüzde 25 arttırarak 500 milyon dolara çıkardılar. Yakaladığımız bu ivme ile 2023 ihracat hedeflerimizde hızla ilerlediğimizi görüyoruz."
Sektörde büyüme devam edecek
Erkin, sektördeki mevcut yukarı doğru eğilimin 2017'de de devam etmesinin beklendiğini söyledi. PC, mobil, konsol, e-spor, sanal gerçeklik gibi alt segmentlerin hem kullanıcı sayısı hem de gelirler bakımından büyümeye devam ettiğini belirten Erkin, şu değerlendirmelerde bulundu:
"2017’de özellikle e-spor ve sanal gerçeklik çok büyük gelişmelere sahne olabilir. e-spor günden güne popülerliğini artırıyor. Bu alanda yeni bir gelir modeli olarak firmaların yayın haklarını satarak geleneksel spor yayıncılığına yakın bir iş modeli geliştirdiklerini görebiliriz. Bu aynı zamanda e-sporun daha geniş kitlelere tanıtılmasını ve sektördeki payının artmasın da sağlayabilir.
Mobil oyun sektörünün yakın zamanda doygunluğa ulaşmaya başlayacağı ve karlılık adına yapım ve pazarlamaya daha fazla kaynak ayrılmasıyla alışıldık oyun yayıncılığına daha yakın bir karaktere bürünebileceği de konuşulmaya başlandı. PC tarafında ise 35 milyar doları aşan bir gelir var ve bu mevcut olumlu tablonun 2017’de devam etmesini bekliyoruz."
Heyecanla beklenen yerli oyunlar
Yerli firmaların 2017'de vitrine çıkacak ya da çıkması beklenen projelerine ilişkin de bilgiler veren Ali Erkin, şunları kaydetti:
"Yakın zamanda çıkacak olan No70: Eye of Basir oldukça ilgiyle beklenen bir oyun. Geliştirme sürecini yakından takip eden bir oyuncu kitlesi vardı. Yurt dışında da oyunun çıkışını heyecanla bekleyen bir oyuncu kitlesi var. 2017'de adından söz ettirecek bir oyun olacağını düşünüyorum.
Bunun yanında dünya çapında büyük bir hayran kitlesi olan Mount and Blade II: Bannerlord da çıkması sabırsızlıkla beklenen bir Türk oyunu. Serinin bu son oyununun da çıkışıyla birlikte önceki oyunların elde ettiği büyük başarıyı devam ettireceğini düşünüyoruz."